شکوفایی نوعدوستی در عصر کرونا

کرج – ایرنا – امروز و در کشاکش پیامدهای دردآور و نگران کننده اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در میهن عزیزمان ایران، رفتارهای زیبا و اقداماتی شکل می گیرد که بی تردید از هر ایرانی وطن پرست و نوعدوستی انتظار می رود.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و صنوف کشور را تحت تاثیر قرار داده و با رکود محسوسی در زمینه عرضه و تقاضا کالاها مواجه ساخته، می طلبد که همگی با شعور بالای ایرانی و تاریخی خود ضمن درک شرایط به یاری دیگر هموطنانمان بشتابیم. 

اگر چه توقع می رود که مسوولان نیز با تدابیر لازم و برنامه ریزی با شیوه های مختلف درباره هزینه کالاهایی مثل آب ، برق، گاز و عوارض و مالیات تلاش کنند تا بار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا کمتر مردم و صنوف اقتصادی و بازاری را رنج دهد.

در این بین بسیاری از افراد نیک سرشت و خیر اندیش جامعه همچون مالکان بازارهای بزرگ تجاری قدم پیش نهاده و با گذشتن از حق خود سعی می کنند بخشی از آلام روحی و روانی ناشی از این بیماری بر پیکره جامعه را کاهش دهند و از دریافت اجاره محل و دیگر هزینه های مربوطه در این مقطع زمانی صرف نظر کنند. 

مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی اکومال کرج یکی از این مراکز است که مدیر آن می گوید با توجه به پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت از کسبه و تولیدکنندگان کالاهای ایرانی فعال در این مجتمع، از ماه جاری (اسفند) همه هزینه‌های فعالان این مجمتع بخشیده شد.

رضا حافظ نظامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم به دنبال رصد فعالیت فروشگاه‌ها و مغازه‌های مجتمع اکومال اتخاذ شد و تا زمان عادی شدن وضعیت ویروس کرونا، اجاره، شارژ ماهیانه و سایر هزینه‌های واحدها از مستاجران اخذ نمی‌شود.

وی با یادآوری فعالیت حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در مجتمع اکومال کرج خاطر نشان کرد: حقوق کارکنان مجتمع تا عید نوروز نیز تامین شده و به همگی آنان پرداخت خواهد شد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: هزینه‌ ماهیانه مجتمع اکومال از جمله حقوق و بیمه کارکنان، قبوض مختلف و مالیات در مجموع هشت میلیارد ریال است که از طریق شارژ ماهیانه واحدهای تجاری تامین می‌شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۰۰ هزار متر مربع مساحت مجتمع، حدود ۲۵ هزار متر مربع (یک چهارم مجتمع) با کاربری تجاری با حدود ۵۰ واحد احداث شده است.

مدیر بهره‌برداری مجتمع اکومال کرج اظهار داشت: در حالی که تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و کسبه کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا و از دست دادن بازار شب عید با پیامد شدید اقتصادی مواجه شدند، در روزهای گذشته زمینه فعالیت پنج واحد تجاری با نشان (برند) ایرانی در مجتمع اکومال کرج فراهم شد.

حافظ نظامی با یادآوری ارائه درخواستی به استانداری البرز، تسهیل پرداخت قبوض و مالیات مجتمع اکومال کرج را خواستار شد.

وی با تبیین فعالیت‌های پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در مجتمع اکومال کرج گفت: پردیس سینمایی مجتمع پس از ابلاغ دستگاه مرتبط تعطیل شد و شهربازی و مجموعه غذایی را نیز با وجود اعلام ضدعفونی کردن آنها با تصمیم خودمان تعطیل کردیم.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت واحدهای تجاری و فروشگاه‌های مجتمع اکومال ادامه داد: همه شرایط ایمن‌سازی این واحدها از جمله ضدعفونی کردن سطوح، معاینه و تهیه ماسک و دستکش برای کارکنان، اهدای دستکش یکبار مصرف و تب‌سنجی مراجعان فراهم شده و از این بابت هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی اکومال کرج با سرمایه‌گذاری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال ساخته شده و دارای  بزرگترین پردیس سینمایی استان، شهربازی پیشرفته و مدرن و مجموعه غذایی وسیع است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *