جدول اکران فیلم های فجر اکومال کرج

/

” مجتمع اکومال از ۱۵ الی ۲۲ بهمن ماه در جشنواره فجر میزبان شما عزیزان خواهد بود … “

” لیست فیلم های جشنواره فجر اکومال کرج :

>>>>> : خرید بلیط جشنواره فجر : <<<<<

دسته دختران

کارگردان: منیر قیدی

بازیگران: نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، هدی زین‌العابدین

ویلایی‌های منیر قیدی در جشنواره سال ۱۳۹۵ بسیار مورد توجه قرار گرفت. داستان متفاوت آن در کنار بازی‌های خوب و توانایی کارگردان در روایت یک قصه کاملاً زنانه در دل جنگ باعث شده بود ویلایی‌ها یکی از فیلم‌های موفق آن سال باشد. فیلم جدید منیر قیدی هم داستانی درباره مقاومت زنان در سال‌های ابتدایی جنگ دارد. حضور یک نویسنده توانا مانند ابراهیم امینی در تیم نویسندگان باعث می‌شود به آینده دسته دختران و موفقیتش در جشنواره فیلم فجر اُمیدوار باشیم. در جشنواره فجر امسال که نام‌های چندان مهمی در آن حضور ندارند، می‌توان پیش‌بینی کرد که دسته دختران از فیلم‌های موفق و متفاوت جشنواره باشد.

ضد

کارگردان: امیرعباس ربیعی

بازیگران: لیلا زارع، مهدی نصرتی، نادر سلیمانی

بعد از دو تریلر جذاب محمدحسین مهدویان یعنی ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز: ردخون نهادهای رسمی بیشتر از قبل به ساخت تریلرهایی درباره حوادث ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی علاقه‌مند شدند. ضد هم آخرین تجربه حوزه هنری در این فضا است. کارگردان فیلم امیرعباس ربیعی است که پیش از این لباس شخصی را با داستانی به شدت سیاسی و فضاسازی مناسب ساخته بود این بار هم سراغ داستانی درباره آن دوره تاریخی رفته است. داستان ضد هم درباره یکی از حوادث ملتهب انقلاب اسلامی است که باید دید آیا ربیعی توانسته فیلم متفاوتی درباره آن حادثه ملتهب (که هنوز مشخص نیست کدام حادثه است) بسازد یا خیر.

شهرک

کارگردان: علی حضرتی

بازیگران: ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، شاهرخ فروتنیان

شهرک هم فیلم یک آقازاده است. منتها این بار یک آقازاده سیاسی. علی حضرتی فرزند الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب دور پیشین مجلس که سابق بر این در تهیه چند فیلم نقش داشت این‌بار آستین‌ها را بالا زده و اولین فیلمش را کارگردانی کرده است. شهرک داستان جوانی بنام نوید فلاحتی است که عاشق بازیگری است و حالا در آستانه موفقیت و بازی در فیلم یک کارگردان بزرگ قرار گرفته است. حضرتی پیش از این نشان داده بود به تهیه فیلم‌های اجتماعی علاقه دارد. باید دید آیا شهرک هم یک درام اجتماعی است یا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است.

اکران فیلم علفزار در اکومال کرج

کارگردان: کاظم دانش

بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی

علفزار دومین تجربه بهرام رادان در حوزه تهیه‌کنندگی بعد از فیلم جوان‌پسند گربه سیاه است. داستان علفزار هم مانند گربه سیاه مضمونی اجتماعی دارد و قصه یک بازپرس را روایت می‌کند که سال‌ها پیش همراه دختری معتاد بوده و بعد از ترک به زندگی خود مشغول است، که آن دختر معتاد بعد از سال‌ها نزد او برمی‌گردد و تقاضایی را مطرح می‌کند. داستان فیلم و حتی یکی از بازیگران اصلی آن (سارا بهرامی) از نقاط مشترک علفزار با ملودرام ناموفق بهروز شعیبی است. باید دید آیا کاظم دانش توانسته این خط قصه ملتهب را بدل به فیلمی تاثیرگذار کند یا مانند دارکوب، علفزار هم بدل به تجربه‌ای ناکام می‌شود.

شادروان

کارگردان: حسین نمازی

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی

دومین تجربه حسین نمازی ملودرامی طنازانه است درباره مرگ ناگهانی یک پدر که با مرگش پسر خانواده را در یک موقعیت سخت اقتصادی قرار می‌دهد. تیم بازیگران فیلم کنجکاوی برانگیز است و خلاصه داستان آن هم نوید یک فیلم متفاوت را می‌دهد. باید منتظر ماند و دید آیا شادروان می‌تواند غافلگیری جشنواره فیلم فجر باشد ؟

فیلم برف آخر در اکومال کرج

کارگردان: امیرحسین عسگری

بازیگران: امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی

امیرحسین عسگری که پیش از این با اولین فیلمش بدون مرز به جشنواره‌های خارجی هم راه پیدا کرده بود و جوایزی هم برده بود، در فیلم دومش سراغ داستانی اجتماعی درباره روزمرگی‌های یک دامپزشک رفته است. از داستان فیلم و حتی تیم بازیگران آن نمی‌توان چیز زیادی متوجه شد. نکته کنجکاوی‌برانگیز درباره این فیلم سرمایه‌گذاری احسان علیخانی است که پیش از این در فیلم دوم وحید جلیلوند بدون تاریخ، بدون امضاء هم سرمایه‌گذاری کرده بود، فیلمی که در جشنواره فجر بسیار موفق عمل کرد و جوایز مهمی مانند سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای نوید محمدزاده) را کسب کرد. باید دید این فیلم هم مانند فیلم قبلی احسان علیخانی می‌تواند در جشنواره فیلم فجر موفق باشد یا خیر.

شب طلایی

کارگردان: یوسف حاتمی‌کیا

بازیگران: حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر

پسر ابراهیم حاتمی‌کیا،برخلاف پدر سراغ داستانی شهری با تیم بازیگرانی کنجکاوی‌برانگیز رفته است. البته شب طلایی حاتمی‌کیا را باید فیلم یک آقازاده هم دانست. این آقازاده بودن زمانی پُررنگ می‌شود که نام حاتمی‌کیا به عنوان تهیه‌کننده در تیتراژ اولین فیلم پسرش به چشم می‌خورد. باید دید آیا فیلم آقازاده حاتمی‌کیا هم مانند فیلم‌های اخیر پدر از منظر اصول‌گرایی گریزی به سیاست می‌زند یا سعی می‌کند داستانش را بی‌حاشیه تعریف کند. به هرحال آقازادگی عوارضی دارد که ممکن است تاثیرش را بر روی کیفیت نهایی یک فیلم سینمایی نشان دهد.

موقعیت مهدی (باکری)

کارگردان: هادی حجازی‌فر

بازیگران: هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی

حجازی‌فر بازیگر بسیار خوبی است. او در زمینه فیلم‌نامه نویسی هم با آتابای طبع‌آزمایی کرد که چندان موفق نبود. حالا اولین فیلمش را درباره شهید باکری کارگردانی کرده. فیلم سختی که در ابتدا قرار بود یک مینی‌سریال پنج قسمتی باشد، حالا تبدیل به یک فیلم‌ سینمایی شده است. حضور ابراهیم امینی به عنوان یک نویسنده توانمند در کنار هادی حجازی‌فر این اُمید را ایجاد می‌کند که موقعیت مهدی فیلم کلیشه‌ای از کار درنیاید. اگر حجازی‌فر بتواند فیلم اولش را با موفقیت بسازد، می‌توان اُمیدوار بود که کارگردان بزرگی به سینمای ایران اضافه شود.

فیلم بدون قرار قبلی در اکومال کرج

کارگردان: بهروز شعیبی

بازیگران:پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر، الهام کردا

بهروز شعیبی از آن کارگردانانی است که در همه ژانرها فیلم ساخته است.فیلم کودکانه باغ آلوچه، درام سیاسی روز بلوا، درام تاریخی سیانور و درام اجتماعی دهلیز. شعیبی این‌بار به سراغ اقتباس رفته و یکی از داستان‌های مصطفی مستور را برای اقتباس انتخاب کرده است. فیلم داستان دختری بنام یاسمن است که سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده و حالا بعد از مرگ پدرش به ایران برگشته و از میراثی که پدر برایش به یادگار گذاشته تعجب می‌کند.

با توجه به این‌که وجود کودکان اُتیسمی هم یکی از خطوط فرعی داستانی فیلم است به نظر می‌رسد با فیلمی اجتماعی روبه‌رو هستیم که قرار است (با توجه به فضای اکثر کارهای مصطفی مستور) داستانی اجتماعی با چاشنی عشق را روایت کند. با توجه به یک دست نبودن کارنامه بهروز شعیبی نمی‌توان درباره کیفیت نهایی این فیلم نظر قطعی داد و همین پیش‌بینی را سخت می‌کند.

بیرو

کارگردان: مرتضی علی‌عباس میرزایی

بازیگران: حسین بیرانوند، مهران نائل

علی عباس میرزایی را با کارهای متفاوتش می‌شناسیم، فیلم‌هایی مانند انزوا و خون خدا که بسیار هم مورد توجه قرار گرفتند. او حالا سراغ یکی از تجربه‌نشده‌ترین ژانرها در سینمای ایران یعنی بیوگرافی ورزشی رفته است. فیلمی درباره علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی که قرار است زندگی سخت و مشقت‌بارش دست‌مایه فیلم تازه علی‌عباس میرزایی شود. فیلمی کنجکاوی‌برانگیز که با توجه به داستان و فضای متفاوتش می‌تواند از فیلم‌های موفق جشنواره امسال باشد.

مرد بازنده

کارگردان: محمدحسین مهدویان

بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور

بزرگ‌نمایی نیست اگر محمدحسین مهدویان را در کنار یکی دو نفر دیگر موفق‌ترین کارگردان سینمای ایران دانست. کارگردانی که سه فیلم اولش اتفاقات بزرگی در سینمای ایران بود و فیلم‌های بعدی‌اش بیان‌گر توانایی و تسلط حیرت‌انگیز او بر مدیوم سینما. مهدویان که با ولع و شوق سیری‌ناپذیری فیلم می‌سازد امسال با یک فیلم معمایی به جشنواره فیلم فجر پاگذاشته و از همین الان فیلمش کنجکاوی برانگیزترین فیلم جشنواره است. فیلمی که داستان دو خطی‌اش که به مفاسد اقتصادی ربط دارد کنجکاوی‌ها را برانگیخته و تیم بازیگرانش که همه بر استعدادشان مهر تایید زده‌اند همگی نشان‌دهنده این است که قرار است با فیلمی متفاوت طرف باشیم. مرد بازنده از همین الان کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم جشنواره است. فیلمی که می‌تواند موقعیت مهدویان به عنوان بهترین کارگردان نسل خودش را تثبیت کند.

ملاقات خصوصی

کارگردان: اُمید شمس

بازیگران: پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رویا تیموریان

ملاقات خصوصی خط داستانی به شدت کنجکاوی‌برانگیزی دارد.فیلم داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که بهمن ارک که به همراه برادرش فیلم موفق پوست را ساخته یکی از نویسندگان آن است. فیلم داستان دختری بنام پروانه است که در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کند، پدرش زندانی و برادرش تحت تعقیب است. فرهاد هم‌بندی پدرش که بابت کارهای پدرش با پروانه در ارتباط است عاشق او می‌شود چرا که پروانه شبیه خواهر مرحوم اوست. فرهاد از پروانه می‌خواهد با شناسنامه خواهرش به ملاقات اودر زندان برود.  داستان فیلم به شدت کنجکاوی برانگیز است و می‌تواند یکی از موفق‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال باشد. ملاقات خصوصی از آن فیلم‌هایی است که از الان می‌توان منتظر تماشای آن بود.

ماهان

کارگردان: حمید شاه‌حاتمی

بازیگران: میررضا نظری، نگار جوکار، همایون ارشادی

ماهان را باید یکی از کم سر و صدا ترین و عجیب‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال دانست، فیلمی که نه کارگردان نامداری دارد، نه داستان شوق برانگیزی و نه تیم بازیگری مشهوری. فقط با توجه به سابقه تهیه‌کننده کار می‌توان حدس زد فیلمی ملودرام باشد.

فیلم خائن‌ کشی در اکومال کرج

کارگردان: مسعود کیمیایی

بازیگران: پولاد کیمیایی، امیر آقایی، سارا بهرامی، مهران مدیری

مسعود کیمیایی به هرحال مسعود کیمیایی است و کارگردانی بزرگ. هر فیلمش فارغ از کیفیت نهایی اثر، جنجالی می‌شود. خائن‌کشی هم فیلمی پُربازیگر است که قرار است داستان چند رفیق که قصد زدن یک بانک برای کمک به دولت دکتر مصدق را تعریف کند. فیلم‌های کیمیایی در سال‌های اخیر کیفیت آثار سال‌های جوانی او را ندارند و فیلم‌هایی شلخته و شعاری هستند که حوصله تماشاگر را به هنگام تماشا سر می‌برند. اما با توجه به هوش و سینماشناسی کیمیایی هنوز می‌توان اُمید داشت که بالاخره فیلم خوب دوران کهن‌سالی‌اش را بسازد. کسی چه می‌داند شاید خائن‌کشی همان فیلم باشد.

لایه‌های دروغ

کارگردان: رامین سهراب

بازیگران: رامین سهراب، جسیکا وولف، نادر فلاح

لایه‌های دروغ فیلمی است محصول مشترک ایران و فنلاند که به بخش مسابقه سینمای ایران راه یافته است. سینمای ایران در زمینه ساخت محصولات مشترک بین‌المللی تجربه موفقی نداشته و همیشه در این زمینه ناکام بوده است. باید دید فیلم رامین سهراب که در ژانر اکشن ساخته شده آیا می‌تواند به اثری موفق تبدیل شود و به ناکامی این محصولات در سینمای ایران خاتمه دهد یا خیر.

منتظرتان هستیم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *